12. juni 2006

Så gikk det som det måtte gå

For ikke så alt for lenge siden var jeg veldig stolt av meg selv fordi at jeg hadde klart å redusere mengden med mer eller mindre nyttige samleobjekter med et stk. Noen vil sikkert hevde at dette er ikke noe å være så oppesen for, men etter å samlet på alt mulig i mange år var det en tung avgjørelse. Abstinenser er noe man gjerne forbinder med helt andre tilstander en samleobjekter. Men, de føltes veldig tomt ut på hylla når det ene kameraet forsvant, og det var bare fire igjen. Det kjennes liksom ikke riktig å selge noe. Når dette skrives har det blitt noen flere enn fire på hylla igjen... En av de siste fotografiske instrumentene som har havnet i klørne mine er denne. Tysk optikk und kvalität fra en ikke alt for svunnen fortid. En Zeiss Ikon Nettar 518/16 (ikke si at tyskerne ikke hadde sans for snirklete betegnelser) fra ca.1949. Denne har fått følge av et par stykker til, så nå tråkker jeg gatelangs i Volda, med et par kameraer med belg., og abstinensene begynner å gi seg. Flere har sikkert observert at jeg har knipset med annet "gammelt skrot" i løpet av våren og verre skal det bli. Tekniske spesifikasjoner: ALT ER MANUELT og omregnet i megapixler ca 30-50 !!!! Så det så. Her er detn første testbildet av tatt med nytt kamera :)



1 kommentar:

Thomas sa...

Jo, Øivind, hatt noe hell når det gjelder å finne et sånn to-linset kamera for undertegnede slask?