3. mai 2006

Det nyeste...verktøyet er på plass

PAW er nærmere kick off. I dag kom dette lille smykket fra USA, takk til Judith i New York for å ha sendt med priority air mail. Kameraet er bedre enn forventet, med en lynskarp Yashinon 45mm f/1.7 og ser ut som det har bodd i en skuff det meste av sitt liv. Jeg har allerede knipset nesten en rull med svart/hvitt film som skal til Foto Lystad i morgen for fremkalling og skanning for nett. Jippi. Jada, jeg vet det er barnslig å utvise slik glede over noe "gammalt ræl", men samlerhjertet har det litt bedre etter at en av de dyrebare Yashica TLR kameraene forsvant til ny eier. To andre Electroer er på vei i posten, så nå har jeg brukt den svimlende sum av 600 kroner på tre slike gamle slitere. Ja og har man kamera er det jo fint å instruksjonsbok. Jeg, i motsetning til nordmenn flest, tror faktisk at manualer og instruksjonsbøker er laget for og brukes, ikke bare til papirinnsamling. Det hender at det står ting i dem som faktisk er til nytte for eieren. Når kameraet er fra 1973, er det ikke bare å fly på en butikk og klage, eller sende på verksted. 40 kroner, og Russell i England fikk denne over Nordsjøen på 36 timer. Jeg liker folk med sans for å hjelpe samlere som bare MÅ ha ting NÅ ! Blodtrykket sank når konvolutten lå i postkassen. En annen som har inspirert til noen holdninger som bare må prøves, er Ingrid Espelid Hovig i Trond Kirkvaags skikkelse; Me har juksa litt... Så derfor kommer PAW prosjektet til å få en flying start med hele to bilder denne første uken, selv om det ene ble tatt på lørdag under Dokfilm i Volda, og strengt talt er fra forrige uke. Men litt romslighet må utvises for å komme i gang. Dessuten har jeg fått en mail fra en annen PAWer som sier at bordet fanger, slik at bildet ikke kan fjernes igjen etter posting, hvis man da ikke har begått et overtramp mot noen. Hmm.. her må man altså tenke (huff) før man poster noe. Det er jo en utfordring i seg selv.

Hva som er brukt som bakgrunn? En sarong fra Cook Island, nærmere bestemt Rarotonga. Et vanlig plagg blant damene der, men også gutta bruker sånne ved noen anledninger. NEI jeg har absolutt ikke noe bilde av meg selv nyttårsaften på "Whatever bar" i Raro :)

Ingen kommentarer: