17. april 2006

House of flying daggers. Episke eventyr går ikke av moten

Ute regner og blåser det og det er pokker ikke mye som minner om vår. "Jeg velger meg april..." Jeg kan ikke si meg helt enig med Bjørnsterne B. i det utsagnet akkurat for øyeblikket. TV tilbudet frister heller ikke, så da er det godt man kan grave ned i skuffen under salongbordet og finne seg et storslagent eventyr på DVD. Hente seg et glass rødvin og slenge seg makelig tilbake i godstolen og bli med på eventyr i det mystiske Kina. House of flying daggers er en billedskjønn film. Den er et klassisk drama, den evige kjærlighetshistorien og litt god gammeldags Kung Fu Fighting i en og samme fortelling. Jeg skal ikke røpe handlingen, men en og en halv time med farger og enormt dyktig kameraføring, gjør at vinteren godt kan vare til i morgen. Jeg har fått en dose sommer allerede. Så nå kan jeg legge meg og drømme meg bort herfra... Jada jada, jeg har filmen liggende her hjemme hvis noen vil låne.


alle bilder i denne posten er hentet fra http://sonyclassics.com/houseofflyingdaggers/poster.html

Tillegg klokka 0239: Jeg kom meg aldri seng, ble sittende å snakke med Cook Islands på msn. JEG VIL TILBAKE NÅ! Der har de 35 grader og en deilig høst... sukk og stønn. Det har blitt sent, så nå tar jeg med meg iBooken og en dose videovold og hopper i seng. Vel ikke helt bokstavelig, jeg beveger meg sjelden hoppende omkring i kåken. Jeg foretrekker en mer moderat form for bevegelse. Thorslund melder drittvær i morgen også, så da kan jeg sikkert sove lenge.

I`m sorry, but it`s to late for writing about the movie in English. The rest of the post is about weather and the waiting for the springtime to come.






2 kommentarer:

Thomas sa...

Apropro sånne filmer som du kan drømme deg bort i: Ta en titt på Crash. Du har vel trolig snubla over den allerede, men har du ikke det er det på tide, Øivind!

Thoth sa...

Takk for tipset :)