21. april 2006

Jeg angrer som en liten hund...

Så var det gjort. Samlingen av gjenstander som ikke tjener annen hensikt enn å gi ro i sjelen, er redusert med et uvurderlig objekt. Jeg angrer allerede før pakken er levert på posthuset. *sukk*. Etter et langt liv som Hamster
(Mange tror at hamsteren ser godt, p.g.a. de store blanke øynene. Hamsteren er en huleboer som sover om dagen og er oppe om natten. Derfor ser hamsteren mye bedre om natten enn om dagen. Hamsteren er faktisk nærsynt (wikipedia)), har jeg etter grundig sjelegransking og tom lommebok, bestemt meg for å gjøre et dyptpløyende sår i samlingen av kuriosa. Hadde jeg enda vært en kynisk spekulant (jeg er bare kynisk på andre områder), så hadde dette vært en lett avgjørelse. Nå som Yashicaen er solgt står turen klar for frimerkesamlingen. Jada, jeg har det også. En liten samling som har fulgt med på flyttelasset landet rundt i 35 år. I skrivende stund har den ligget i en trygg pappeske siden 1992, men hver gang jeg har prøvd å selge har jeg endt opp med å studere norsk posthistorie. Jeg har forsøkt å danne en forening for anonyme samlere, men ingen tok kontakt. Etter en lang natt med svettetokter og flimrende bilder som passerte revy foran samlerblikket, har jeg billedlig revet meg i håret og fattet en avgjørelse. Samlingen av norsk postkuriosa skal ut på markedet. *dobbeltsukk* Takk for at man har QXL slik at man kan bli kvitt sine laster, faren er jo at man ender opp med å kjøpe i stedet for å selge. Noe jeg smertelig har erfart. Det er jo sååå mange ting jeg bare må ha. Vel, valget er gjort og jeg sitter og forfatter en annonse hvor jeg legger de dyrebare objektene ut for salg. Det gjør vondt...

Ingen kommentarer: